De derde week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu De derde week - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu

De derde week

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

13 Mei 2012 | Kenia, Kisumu

Maandag 7 mei

Vandaag heb ik weer stage gehad. Ik had een beetje moeilijk geslapen want ik was van gisteren heel erg verbrand dus alles deed pijn! Eenmaal aangekomen op mijn stage vroeg ik meteen of ik op een andere groep mocht meelopen omdat de baby’s mij de vorige keer best wel waren tegen gevallen. Dit mocht gelukkig, maar ik moest wel eerst even mee de baby’s helpen voeden (dat vind ik niet erg hoor). Daarna ben ik naar de dreumesen gegaan, dit vond ik al meteen een stuk leuker omdat je wat meer met de kinderen kan spelen. Aan het eind van de ochtend vroegen ze ook of ik mee wilde helpen bij de ‘special needs’(gehandicapte kinderen of kinderen met een achterstand). Dit vond ik wel leuk maar omdat de kinderen al bijna een op een begeleiding hebben, heb ik hier ook niet veel te doen. De kinderen gingen om kwart voor 1 naar bed en zouden er om half 3 weer uitgehaald worden. Ik had dus een hele lange pauze en jammer genoeg is het weeshuis te ver weg om even in ons huisje te lunchen. In de middag heb ik weer met de dreumesen gespeeld en om 17 uur stond Sammy weer klaar om mij thuis te brengen.

Dinsdag 8 mei

Vandaag heb ik de hele dag bij de dreumesen gestaan. In mijn middagpauze kwam An met Millicent
Kijken of het allemaal goed ging. Ze waren het erover eens dat het niet veel uitdaging heeft en we hebben erover gesproken hoe we dit op gingen lossen. An en Millicent zouden in de middag naar een ander weeshuis gaan kijken of dit wat was. ’s Avonds vertelde An dat het midden in de sloppenwijken was en dat het heel erg armoedig was, dus uitdagend genoeg! Als alles goed is mag ik maandag met An gaan kijken!




Woensdag 9 mei

Vandaag heb ik weer de hele dag bij de dreumesen gestaan, het is wel wat leuker dat de kinderen je een beetje leren kennen (en ik de kinderen) want dan heb je ook wat meer contact met ze. ’s Avonds hebben Bianca en ik lekker film gekeken.

Donderdag 10 mei

Vandaag ben ik alleen de ochtend naar stage geweest. Ik heb voor de kinderen ballonnen meegenomen en dit vonden ze heel leuk! Ze hebben daar de hele ochtend mee kunnen spelen.
Ik heb lekker geluncht met Paula en die ging daarna weer naar haar stage. Daarna kwam Bianca thuis om te lunchen en zei vroeg me of ik mee ging kijken naar haar stage, dat vond ik een heel leuk idee! Bianca werkt in een apotheek en heeft hele leuke collega’s, ik was van harte welkom. We hebben samen een rondleiding gekregen door heel het ziekenhuis. De collega van Bianca was zwanger (ze hoefde nog maar drie weken) en heeft ons meegenomen om ons de echo te laten zien. Daarna zijn de naar de kraamafdeling geweest en hebben we een pasgeboren baby gezien van nog geen uur oud! We hebben ook de röntgen afdeling gezien, die lijkt ondanks de armoedige staat van alles, wel een beetje op de Nederlandse. Daarna zijn we doorgelopen naar het Obama’s children Hospital en hebben we daar een rondleiding gehad. Hier lagen vooral veel kinderen met Malaria, TBC en Leukemie. De kinderen lagen met allerlei ziekten bij elkaar op verschillende afdelingen om hun medicijnen te krijgen. We kregen ook de intensive care te zien (waar je ook gewoon binnen kon lopen) en de isolatie kamer, waar de kinderen lagen met een ziekte waarmee ze niet bij de andere kinderen mochten komen (bijvoorbeeld diaree) het was bloedheet in deze kamer en het zat stamvol met bedjes voor de kinderen en met hun familie. Het gaat er heel erg anders aan toe dan in Nederland! Daarna zijn we weer terug gelopen naar de apotheek en was het weer tijd om naar huis te gaan. ’s Avonds hebben we lekker Zweedse gehaktballen gegeten die ik van Nederland had mee gekregen (bedankt nog Jan en Jo!). Daarna hebben we boodschappen gedaan bij de Nakumat (die is 24 uur open). Ik heb nog even geskyped en ben daarna doodmoe naar bed gegaan!

Vrijdag 11 mei

Vandaag was mijn vrije dagje! ’s Ochtends heb ik een beetje uitgeslapen, dat gaat niet zo goed omdat de kenianen om 7 uur al naast mijn raam staan te kletsen. In de middag ben ik samen met Bianca, Paula en Lindsey naar de groentenmarkt geweest, dit was echt een hele ervaring om door heen te lopen! Het was een grote hal waar allemaal mensen zaten met allerlei groenten en fruit. Je moest wel goed onderhandelen voor de juiste prijs en goed uitkijken dat je niet werd afgezet. Gelukkig was er een aardige Keniaan die ons wilde helpen om bij de kraampjes de laagste prijzen te zoeken. Toen we thuis kwamen bleek dat de groep uit Rangala al thuis was geweest en boodschappen aan het doen waren. We hebben pannenkoeken gemaakt en toen de groep terug was hebben we lekker gegeten. ’s Avonds zijn Paula, Bianca en ik nog even naar de winkel gegaan om wat drinken te halen en we hebben verder de hele avond gezellig gekletst.

Zaterdag 12 mei

’s Ochtends hebben de meiden uit Rangala boodschappen gedaan. Bianca, Monique en ik zijn naar een markt gegaan en hebben daar een beetje rondgekeken. Toen we terug kwamen hebben we nog even gezwommen. Om 1 uur zijn we met z’n allen naar het Impala park geweest. Het was een beetje een probleem om binnen te komen omdat we de studenten korting blijkbaar twee weken van te voren aan moesten vragen anders moesten we heel veel betalen, dat was dan niet de moeite om te gaan. Na met de manager te hebben gepraat mochten we eindelijk met de korting naar binnen. We hebben heel veel dieren gezien en er heeft een aapje op mijn arm gezeten. ’s Avonds hebben we bij Rooftop gegeten. Ik werd daar niet zo lekker na het eten. Toen we daarna in de bar waren om uit te gaan werd ik helemaal niet lekker en is Bianca met mij mee naar huis gegaan. We hebben een filmpje gekeken en zijn toen vroeg naar bed gegaan.

  • 13 Mei 2012 - 15:43

    Papa En Mama:

    Echt iets voor jou een eigen taxi-chauffer ik zie je gezicht niet, maar ik kan me er een uitdrukking bij voorstellen. leuk verslag maar waar zijn de foto van het impalapark,of heb je daar geen foto s gemaakt? En de zweedse ballen zijn onderweg hoor!! liefs van ons

  • 13 Mei 2012 - 18:01

    Jo En Jan:

    Nou Yvette, we zijn weer helemaal op de hoogte zeg. Leuk hoor. En die foto van de week markt, dat is wel wat anders dan de markt in Etten-leur hahaha.
    Wat een ervaringen doe je op, en aan je lachende gezicht zie ik dat je het nog goed naar je zin hebt.
    Kan je niet wat zon hier naar toe sturen, het lijkt hier nergens op.
    Jan en ik hebben de komende week vakantie maar het word geen strand.
    Heel veel succes Maandag op je nieuwe stageplek, ik ben erg benieuwd. Het zal een hele uitdaging zijn. We horen er wel weer van.
    Groetjes Jo en Jan

  • 13 Mei 2012 - 19:49

    Mama:

    bedankt Yvette,leuke en mooie foto s. liefs

  • 14 Mei 2012 - 20:27

    CoMU:

    Ha Yvette, Als je 's morgens uit wil slapen kun je best aan de mensen vragen of ze niet onder je raam gaan staan praten hoor. Dan gaan ze wel binnen staan of zitten.
    Ik lees dat je het wel naar je zin hebt. En als je weinig uitdaging in je stage hebt, kun je ook contact opnemen met je stagebegeleider in Nederland, maar An en Milly hebben het al goed opgelost zo te lezen.
    Nou nog veel succes en mooie ervaringen. Groetjes...

  • 15 Mei 2012 - 11:00

    Lotte:

    Heeey Yvette,

    Wat een hele ervaring heb je al opgedaan zeg..
    Ik ben zeker wel jaloers op jou .. Want heb mooie foto's gezien van giraffe!
    Hahaha! Super gaaf meid,
    ik hoop dat je je weer beter voelt na afgelopen zaterdag?!

    Nog heel veel plezier en blijf je verslagen trouw volgen hoor!
    Groetjes Lotte PW2D

  • 21 Mei 2012 - 11:46

    Jeroen & Sophie:

    Heel leuk je verslagen te lezen en wat een mooie foto's!
    Ga zo door!
    Hoop dat je volgende stage beter bevalt!
    Have fun!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Stage in Kenia

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

afschied in Rangala

22 Juli 2012

Rangala week 5

15 Juli 2012

Victoria meer

03 Juli 2012

Rangala week 3

24 Juni 2012

Rangala!
Yvette

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 21512

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 13 April 2015

Kenia 2015

26 April 2012 - 02 Augustus 2012

Stage in Kenia

Landen bezocht: