Rangala week 3 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu Rangala week 3 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu

Rangala week 3

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

03 Juli 2012 | Kenia, Kisumu

Maandag ben ik weer stage gaan lopen in het babyhome. Toen we in de middag zaten te eten hoorde we iemand bij de deur roepen om hulp. snel liepen we naar buiten en troffen er een meisje aan van de kleuterschool die helemaal onder het bloed zat. Ze had een schommel tegen haar mond aan gekregen en de binnenkant van haar wang was helemaal kapot. Monique ( onze tandartsassistente) kon de wond schoonmaken en kijken of er verder wat aan de hand was. Toen het bloeden een beetje gestopt was zijn Bianca en Monique naar het ziekenhuis gegaan om hechtingen te laten zetten.
Dinsdag werd ik tijdens het ensemble niet zo lekker. Ik was ook al heel erg verkouden en had heel veel hoofdpijn. Ik ben terug naar ons huisje gegaan en heb daar even uitgerust. Daarna ben ik toch maar even naar de dokter gegaan ik heb wat medicijnen gekregen en een antibiotica. Omdat ik de vorige nachten ook slecht geslapen heb ben ik daarna naar bed gegaan en heb de hele ochtend nog geslapen.
Donderdag hebben we met de kinderen van de nursery met zwembadjes buiten gespeeld. De kinderen vonden het heel leuk en waren ook heel nat.
Vrijdag heb ik ’s ochtends in het babyhome gaan werken. De pastoor was langs gekomen om iedereen te zegenen( mij dus ook ) ,dus dat was nog mooi meegenomen. ’s Middags om 1 uur zijn we naar
Kisumu vertrokken met de bus. Die avond zijn we uit eten geweest bij een gril restaurant.
De volgende dag moesten we vroeg op om naar Kakamega forest te gaan. Consolata haalde ons op met haar auto en we moesten weer met z’n alle in de laadbak. Na twee uur rijden kwamen we aan in Kakamega. We zijn met een gids het regenwoud in gelopen en hebben heel veel apen gezien. Na een uur lopen zijn we een berg opgelopen en hadden op het hoogste punt op 1800 meter uitzicht over het hele regenwoud. Na drie uur lopen hebben we nog even wat gedronken en zijn we daarna doorgereden naar The Crying Stone. Dit is een grote steen waar altijd water uit komt met een legende. Jammer genoeg waren de bomen iets hoger dan verwacht en konden we niet veel zien.
’s Avonds hebben we gegeten bij the Green Garden. Zondag zijn Bianca en ik naar een collega van Bianca gegaan om naar haar babytje te kijken die net was geboren. Daarna zijn we weer naar Mama ngina gegaan om speelgoed te geven dat ik vanuit Nederland heb meegenomen. Het was heel leuk om de kinderen weer te zien en ze vonden het heel leuk om ons te zien. We hebben foto’s gemaakt van de uniformen die we hebben gesponsord en nog wat met de kinderen gespeeld. Om drie uur zijn we weer terug gegaan naar Rangala.
Dinsdag heb ik Elsy van 6 maanden van het babyhome naar het ziekenhuis gegaan omdat ze hele erge koorts had. Bianca had haar getest op Malaria en die test was positief. Ze kreeg meteen een medicijn ervoor. De volgende dag zou de dokter weer terug gekomen. Maar hij was langs gekomen en meteen weer weg gegaan terwijl de koorts nog steeds heel hoog was. Door er een beetje achter aan te zitten was de dokter toch weer gekomen en zei dat ze nog een paracetamol moest hebben, ook moest ik hem even uitleggen dat het niet helpt om een thermometer en de broek van een kind te stoppen omdat je dan niet de goede temperatuur hebt.
Die middag was de temperatuur nog steeds hoog en kreeg Elsy en ook diarree bij, omdat dit gevaarlijk is bij kleine kinderen was de dokter weer gekomen en heeft ze een infuus gekregen. Na twee keer verkeerd prikken met een veel te grote naald zat het infuus er eindelijk in. Het is dus heel erg wennen hoe de doktoren hier hun werk doen.

  • 03 Juli 2012 - 19:17

    CoMu:

    Ha Yvette, Zag net je verhaal binnenkomen. Dus maar meteen gelezen en een reactie schrijven. Ja de doktoren werken niet zoals in Nederland, maar goed dat je erop stond dat hij terugkwam. Werkt wel zie je wel.
    En de zegen van de pastoor is inderdaad meegenomen. Heb ik nog niet meegemaakt daar. Komt hij vaak op bezoek? Was het Father Peter?
    Succes in de stage en nog vele mooie momenten toegewenst. Groetjes...

  • 03 Juli 2012 - 20:19

    Kelly:

    Yvetjeeee!!
    Wat een leuke foto's weer! En die apen, haha echt geweldig!
    Ik hoop dat je het nog steeds zo naar je zin hebt als de vorige weken!
    Nog eventjes en je bent alweer thuis!! Nog lekker genieten daar en ik ben weer benieuwd naar je volgende avonturen!
    Tot snel meiske,

    Liefsxxxxxxxxx

  • 04 Juli 2012 - 10:23

    Cora:

    Hallo Yvette.
    Goed dat je alles weer zo snel oppakt na je tussenstop Nederland.
    Wat maak jij veel mee daar, vooral leuke dingen, en wat zal jij veel te vertellen hebben bij terug komst.
    Hele leuke en schattige foto"s, van die kindjes ga je toch spontaal houden.
    Ik volg je verhalen graag en ben super trots op jou.
    Geniet nog even daar.
    Groetjes

  • 04 Juli 2012 - 12:40

    Floor:

    Hii Yvetttte!
    Weer een leuk verslag! En wat een leuke foto's :) :)
    Leuk om te lezen dat je het nogsteeds zo leuk hebt.
    Ik kijk weer uit naar je volgend verslag en blijf nog even genieten, want over 4 weken ben je weer hier in je normale leventje!
    XXXXXX

  • 04 Juli 2012 - 20:19

    Marianne Keulemans:

    Hi Yvette, we komen net thuis van een paar dagen Ardennen en jouw verslag staat al weer op de computer. Leuk!! Wat goed dat je zo'n doortastende tante bent; is wel nodig en 't werkt ook nog. Hopelijk heeft Elsy dan nu haar goede medicijnen en wordt ze beter. Ik hoop dat je zelf ook weer goed hersteld bent??
    Wat een schatjes zijn het in die beeldschone uniformpjes!! Is het inderdaad zo dat kinderen niet zonder uniform naar school mogen? Je hebt deze keer wel heel leuke foto's toegevoegd. Die apen, en dat mooie uitzicht vanaf de berg. Fantastisch!!
    Ik wens je een mooie en gezonde nieuwe werkweek.
    Liefs
    van ons

  • 10 Juli 2012 - 19:31

    Tante Rietje Dankers:

    hallo yvette hier een emailtje van tante rietje d. hoe kom ik aan jouw adres. ik had je moeder aan de telefoon en toen vroeg ik naar jou natuurlijk. ik heb inmiddels al je mooie foto s gezien, prachtig.ik krijg gewoon weer heimwee naar afrika, maar dat gaat niet meer. je maakt het gelukkig fantastisch. nog 24 dagen genieten. ik ga stoppen. veel liefs en groetjes tante rietje d. ik zal volgende week nog een mailtje sturen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Stage in Kenia

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

afschied in Rangala

22 Juli 2012

Rangala week 5

15 Juli 2012

Victoria meer

03 Juli 2012

Rangala week 3

24 Juni 2012

Rangala!
Yvette

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 21514

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 13 April 2015

Kenia 2015

26 April 2012 - 02 Augustus 2012

Stage in Kenia

Landen bezocht: