Even een ander weekje dan verwacht - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu Even een ander weekje dan verwacht - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu

Even een ander weekje dan verwacht

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

10 Juni 2012 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal!
Allereerst bedankt voor jullie lieve berichtjes weer!
Ik had deze week een beetje een vervelende week ik heb namelijk mijn laptop op de grond laten vallen. En toen deed tie niet zoveel meer! De zoon van Millicent heeft hem opgehaald maar meteen die middag kwam hij terug met de mededeling dat de Harddisk kapot is en die dus of vervangen, of gereset moet worden. Flink balen dus! Want al mijn foto’s en verslagen stonden er op. Gelukkig hebben de meiden hier nog een paar foto’s van mij maar das lang niet alles.
Van de week heb ik mijn stage bij New Life Home afgesloten, jammer dat ik die kinderen niet meer zie. Maar voor de rest had ik niet zoveel met New Life Home dus vond ik het ook niet zo heel erg om weg te gaan. Maandag ben ik met Rai naar het ziekenhuis gegaan er moest een echo gemaakt worden van zijn buik. Een collega van Bianca zei dat het misschien een beter idee was om naar doktersplaza te gaan omdat ze daar wat beter waren. Daar aangekomen bleek dat de dokter er nog niet was en die pas om 12 uur zou komen (het was half 10) . We zijn toen toch maar naar de echo in het ziekenhuis gegaan in de tussentijd. We hebben daar 2(!) uur gewacht en toen we eindelijk aan de beurt waren was het na 2 minuten klaar en vertelden ze ons dat we maar een andere keer terug moesten komen omdat ze dan wat beter konden kijken. Toen maar weer terug gegaan naar doktersplaza waar gelukkig een dokter was die er wel verstand van had. Hij stuurde ons voor weer een echo maar dan bij een goede kliniek die kosten wel wat geld maar dat was het zeker waard. De buik van Rai werd helemaal onderzocht en de uitslag werd daarna gegeven. Hiermee zou Martha (de collega van Bianca) de volgende dag mee naar de dokter gaan. De dokter bij doktersplaza had over de uitslag gezegd dat Rai over 3 maanden nog een echo moest laten maken of een MRI moest laten maken. De MRI was heel duur dus hopen we dat hij over 3 maanden weer een echo kan laten maken.
Woensdag is Paula met mij mee geweest naar Mama Ngina, het was heel leuk. Ik heb nog niet echt afscheid genomen omdat ik nog wel vaker langskom daar.
Vrijdag heb ik een beetje slecht nieuws gekregen, het ging niet zo goed met oma, zelfs zo slecht dat mama zei dat ze het niet lang meer vol ging houden. Toen heb ik heel lang nagedacht over wat ik zou doen, naar huis of hier blijven. Ik wilde er thuis heel graag bij zijn maar ook niet weg hier. Ik wist ook niet hoe het met de verzekering zit of ik alleen terug naar Nederland kon of ook weer terug naar Kenia. Toen ik zaterdag te horen kreeg dat het met de verzekering goed geregeld zit en dat ik ook weer terug naar Kenia kon heb ik de beslissing gemaakt om toch terug naar Nederland te gaan.
De bedoeling is om na het overlijden van oma naar Nederland te gaan voor de uitvaart. Maar op maandag gaan we op safari als ik meeging zou het heel moeilijk worden om naar Nederland te gaan vanuit daar. Daarom heb ik maar besloten om de safari te annuleren. Om hier in mijn eentje te zitten wachten vond ik niets dus vertrek ik vanmiddag (zondag) om 3 uur, Ik vlieg dan van Kisumu naar Nairobi. In Nairobi staat er iemand van de KLM te wachten die mij daar om mij verder te helpen. Om half 11 vertrek ik dan naar Nederland en ik ben maandag ochtend thuis.

  • 10 Juni 2012 - 06:52

    Pap En Mam:

    Wij wensen je een hele goede reis, en zie je morgenvroeg op Schiphol. liefs van ons

  • 10 Juni 2012 - 07:19

    Willie:

    Hey yvette wat lees ik nu.....gaat het niet goed met oma.....nou ik wens je een hele goede reis terug naar nederland en heel veel sterkte met oma.......we zullen je wel ff zien bij l&g en anders als je weer terug ga dan een goede reis terug en op naar de laatste paar weekjes......

    Ook veel sterkte voor ivo en jullie pap en mam.....
    Heel veel liefs willie

  • 10 Juni 2012 - 07:31

    Karijn:

    Heftig zeg eej! Heel veel sterkte en succes de komende tijd wij van pw2d zullen aan je denken!!! Dikke kus!

  • 10 Juni 2012 - 08:04

    Annemarije :

    Goede vlucht gewenst en veel sterkte de komende tijd.

  • 10 Juni 2012 - 09:12

    Willemijn:

    Goeie reis yvette!

  • 10 Juni 2012 - 09:32

    Ans En Tom:

    Wat een naar bericht zeg. Begrijpelijk dat je hier voor terug gaat. We wensen jou en je familie veel sterkte in deze verdrietige periode.
    Een voorspoedige reis naar Nederland en hopelijk tot ziens in Kenia.

    Liefs,
    Ans en Tom

  • 10 Juni 2012 - 09:48

    Jo En Jan:

    Heey Yvette, een hele goeie reis. Wel heel bijzonder om morgen je ouders te omhelzen. Alleen de reden is niet zo fijn. Wij wensen je een hele goeie reis,en we zien elkaar.
    Groetjes,
    Jan en Jo

  • 10 Juni 2012 - 09:54

    Babette:

    hey Yvetje,

    Krijg kippenvel als ik je laatste zinnen lees zeg. Dappere beslissing! En dat betekent dat je gewoon nu alweer in het vliegtuig zit... Doe voorzichtig en heel veel sterkte komende dagen, ook voor de rest van de familie!!!

    xx
    Babette

  • 10 Juni 2012 - 10:42

    Sophie:

    Goede reis meis!

  • 10 Juni 2012 - 15:37

    Floor:

    Lieve Yvette,
    wat een verschrikkelijk nieuws. Maar fijn dat je even naar huis kan komen, om daarna weer naar Kenia te gaan. Om er toch nog iets moois van te maken.

    Misschien zien we elkaar nog, ik weet natuurlijk niet hoelang je blijft. Maar ik laat nog wel wat horen.

    Sterkte meid en goede reis, maar als je dit leest ben je al in Nederland denk ik zo.
    Dikke kus, Floor

  • 10 Juni 2012 - 18:20

    Cynthia:

    Jeetje Yvette, veel sterkte toegewenst de komende tijd! En toch ook fijn om even met je familie samen te zijn en elkaar te steunen deze dagen!

    Ik denk aan je!

    Liefs xx


  • 10 Juni 2012 - 21:47

    Marianne Keulemans:

    Lieve Yvette, wanneer je dit leest, ben je al weer in Nederland en zullen we elkaar deze week beslist nog een aantal keren zien. Ik verheug me.
    En na de uitvaart van oma (en wat is het fijn dat je erbij bent!) ga je weer terug naar jouw Kenia. We rekenen dan weer op heel wat interessante verhalen.
    Goede thuiskomst lieverd en tot gauw!
    Kus
    Marianne

  • 10 Juni 2012 - 22:22

    CoMu:

    Dag Yvette,
    Heb met je ouders gesproken over je terugreis en hoe e.e.a. zou kunnen verlopen.
    Dat is inderdaad goed geregeld en je zult dan ook weer terug gaan naar kenia om je stage verder af te maken.
    Goeie beslissing heb je denk ik genomen. Ik wens je een hele goeie reis en sterkte in de komende tijd.
    Groetjes...

  • 18 Juni 2012 - 11:17

    Gerda:

    Wat een nare week heb je achter de rug. Voor het opstarten van je tweede stage in Kenia wens ik je veel succes.

    Veel groetjes,

    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Stage in Kenia

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2012

afschied in Rangala

22 Juli 2012

Rangala week 5

15 Juli 2012

Victoria meer

03 Juli 2012

Rangala week 3

24 Juni 2012

Rangala!
Yvette

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 21518

Voorgaande reizen:

18 Februari 2015 - 13 April 2015

Kenia 2015

26 April 2012 - 02 Augustus 2012

Stage in Kenia

Landen bezocht: