Victoria meer - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu Victoria meer - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Yvette Nieuwesteeg - WaarBenJij.nu

Victoria meer

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

15 Juli 2012 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal!
Wat gaat de tijd toch snel! Over twee en een halve week ben ik al weer thuis…
Ik heb deze week weer lekker gewerkt in het babyhome. Elsy, het kindje wat ik naar het ziekenhuis heb gebracht is inmiddels al een stuk beter. Ze heeft nog wel een dag gehad dat ze 41 graden koorts had, dus dat was wel even heftig voor een kind van 5 maanden. Ik ben toen nog een keer met haar naar het ziekenhuis gegaan en daar zijn nog een paar testen gedaan waaronder ook een HIV test. Tot onze verbazing was deze ineens positief. Dat was wel even schrikken omdat deze een paar weken een negatieve test had. Vorig weekend is ze nog naar het ziekenhuis gegaan in Kisumu voor verder onderzoek.
Ook ben ik met Lilian naar het ziekenhuis gegaan omdat ze ook koorts had. Dit bleek malaria te zijn, gelukkig is dit hier in een paar dagen te genezen als het niet te ernstig is.
Ik heb dinsdag met de kinderen koek gehapt met mandasi’s . met de tuinman als vertaler snapte de kinderen wat ze moesten doen en ze vonden het heel leuk. Donderdag is de girlschool naar het baby home gekomen om te dansen en natuurlijk moesten wij ook meedoen, het was heel leuk maar wel een beetje wennen aan de manier van dansen hier. Vrijdag ochtend zijn we vroeg naar Kisumu vertrokken en naar Kiboko Bay gegaan om even lekker te ontspannen daarna hebben we nog even boodschappen gedaan. ’s Avonds hebben we pasta gegeten en nog even film gekeken.
Zaterdag zijn we naar Homa bay gegaan. Hier hebben we een oude vulkaan bekeken met een meer erin. Dit was heel mooi maar het stonk ook wel heel erg. Daarna zijn we gaan lunchen.
In de middag zijn we naar een berg gegaan waar je op de top een uitzicht had op Lake Victoria. Maar dan moest je eerst wel op de top komen. Met z’n alle zijn we begonnen maar algauw bleek dat het wel hel zwaar was omdat het heel stijl was. Uiteindelijk hebben Monique, Bianca, Tom en ik de top bereikt. Gelukkig was het de moeite waard want we hebben heel wat angst overwonnen en we hadden een mooi uitzicht. En toen moesten we ook nog naar beneden! Met trillende benen over de losliggende stenen ben ik uiteindelijk weer beneden gekomen. ’s Avonds hebben we gegeten bij rooftop en ben ik als een blok in slaap gevallen. Zondag zijn we in de ochtend nog de laatste boodschappen gaan doen en naar de masai markt gegaan. Om drie uur hebben we weer de bus gepakt naar Rangala. Het volgende weekend dat we weer in Kisumu zitten is het alweer ons laatste. Dus nog lekker genieten!

• 15 Juli 2012 - 19:40

CoMu:

Hoi Yvette,
    Je hebt wel een energie hoor om in die hitte naar boven op zo'n berg te klimmen.
    Meestal is dat dubbel zwaar.
    En je hebt mooie foto's geplaatst met die kindjes en jou samen.
    Geniet nog maar een beetje want het gaat inderdaad erg hard.
    Dikke 2 weken en dan ben je weer thuis.
    Tot je volgende verslag. Groetjes...

• 16 Juli 2012 - 09:29

Jo En Jan:

Hey Yvette, Ja meid nu gaat het opschieten. Je bent wel heel veel ervaring rijker. Ik denk wel eens.....straks gaat ze nog ontwikkelingshulp doen hahaha.
    Het zijn wel erg leuke kindjes zeg. Ik kan me voorstellen dat je er zo een mee zou nemen, maar dat zou ik wel even overleggen met Babs hahaha.
    Nou meid, nog even genieten,
    Groetjes Jo

• 17 Juli 2012 - 09:42

Marianne Keulemans:

Hi Yvette, leuk weer van je te horen. Je bent daar wel een trouwe bezoekster van het plaatselijk ziekenhuis geworden, zeg! Al die kinderen die koorts krijgen. Malaria! We zouden ons hier doodschrikken maar daar is het kennelijk snel en goed te behandelen. De kinderen zullen je, met al die goede zorgen, straks gaan missen.
    Tjeetje je bent in een korte tijd toch wel een heleboel ervaringen rijker!
    Aan de foto's te zien is het een prachtig land. Fijn dat jullie ook de gelegenheid krijgen en nemen om de omgeving te verkennen. Geniet nog twee weken en kom lekker boordevol verhalen terug.
    Ik hoop natuurlijk als het kan, volgende week nog een verslag van je te mogen lezen.
    Lieve groet, zeker ook van Jan
    Marianne